Öğrencilerimizin Durumlarına Yönelik Analiz Çalışmaları Yapıldı

Öğrencilerimizin Durumlarına Yönelik Analiz Çalışmaları Yapıldı

  Öğrencilerimizin uyum, devam, başarı ve disiplin durumlarına yönelik analizler; 15.01.2020 tarihinde kadrolu ve ücretli öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirildi.

 

     

28.01.2020 462

 

     Öğrencilerimizin okula uyum, devam, başarı ve disiplin durumlarına yönelik veriler toplanarak balık kılçığı ve SWOT analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerimize sınıf öğretmenleri, okul rehberlik servisi, öğretmen koçluk sistemi ile bilgilendirme ve yol gösterme çalışmaları süreç içerisinde yapılmaktadır. Velilerimize yönelik bilgilendirme çalışmaları veli toplantıları ve okula davet şeklinde devam etmektedir.

     Eğitim öğretim yılının başında velilerimize ve öğrencilerimize okul kuralları ve projeler hakkında okul idaresi ve öğretmenler tarafından bilgilendirmeler yapılmış, var olabilecek problemlere karşı ortak eylem planları belirlenmiştir. Bu doğrultuda okulumuzda devam, uyum, başarı, disiplin konularında sorunların en aza indirgenmesi için yapılan çalışmalar devam etmektedir. Süreç içerisinde zaman zaman öğretmenlerimizle kısa toplantılar gerçekleştirilip, fikir paylaşımlarında bulunulmuştur. Alınan kararlar sınıf öğretmenleri tarafından öğrenci ve velilerimizle paylaşılmaktadır.

     Yapılan değerlendirme çalışmalarımızda;

     OKULA UYUM:

    -Yapılan değerlendirme toplantısında öğrencilerimizin uyum problemi yaşamadıkları tespit edilmiştir. Bunda 2014 yılından beri 5.sınıf ve nakille gelen öğrencilerimize okullar açılmadan önce yaptığımız oryantasyon eğitiminin (personelle tanışma, okulun birimlerinin gezilmesi, okul kurallarının anlatılması, öğrenci işleri ile ilgili konuların nasıl yürütüldüğü, sportif  ve sosyal etkinliker  vb.) katkısının çok olduğu tespit edilmiştir. Aynı çalışmaların önümüzdeki yıllarda da devam edilmesine ve öğretmenler kurulunda alınan kararların devamına karar verildi.

     BAŞARI:

     2014 yılından beri ilçe, il ve bölge yarışmalarında derece yapan öğrencilerimiz okul önünde ve karne törenlerinde ödüllendirilmektedir. Yapılan bu ödüllendirmelerde  öğrencilerimizin ödül almak için hangi çalışmaları yapmaları gerektiğini törenlerde görerek hedeflerini belirlemektedir.

     Öğrencilerimizi sportif ve sosyal kültürel yarışmalarda derece yapan, sınıf 1.si, 2.si , 3.sü öğrencilerimizi ,örnek davranış sergileyen öğrencilerimizi,herhangi bir etkinlikte üstün performans sergileyen öğrencilerimizi vb. başarılarda karne töreninde veli ve misafirlerin katılımıyla düzenlenen programda ödülleri verilmektedir.

     2016-2017, 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020 eğitim öğretim yıllarının 1. dönem  takdir ve teşekkür alan öğrencilerimizin % lik başarı grafiğine ulaşmak için  TIKLAYINIZ. meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28194406_IMG_20200128_165531.jpg

     2017-2018 ve 2018-2019 eğitim öğretim yıllarının sosyal ve kültürel yarışmalarda, sportif yarışmalarda ve okul içi etkinliklerin belirtildiği tabloya ulaşmak için TIKLAYINIZmeb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28195507_2017-2018-2019_sosyal_mesleki.jpg

2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrencilerimizin bedensel, akademik  ve mesleki gelişimleri için okul içi satranç, mangala, münazara, güzel ezan okuma, Kuranı Kerimi güzel okuma, hafızlık yarışmaları düzenlenmiştir.İlçe ve İl geneli yarışmalara katılınmıştır.Kuranı Kerimi güzel okuma yarışmasında İL 2. Liği, hafızlık yarışmasında İL 3. Lüğü, öğretmenler günü şiir yarışmasında İL 1. Liği, kros yarışmasında küçük kız kategorisinde İL 3. Lüğü elde edilmiştir.Şiir yarışmalarında çeşitli ilçe dereceleri elde edilmiş olup öğrencilerimiz sürekli yarışmalar için teşvik edilmektedir.Kazanım değerlendirme sınavlarında bireysel ve okul bazlı istatiksel veriler incelenerek yönlendirmeler yapılmaktadır.Bu sınavlarda ilçe dereceleri elde edilmektedir.İl geneli ilk 100 e giren öğrencilerimizin bulunması bizlerinde moralini artırmaktadır.Teog , lgs başarılarımız ve 2014 yılından itibaren katılınan yarışmalar ve elde edilen başarılara ulaşmak için aşağıdaki bağlantıları tıklayınız.

     2017-2018-2019 TEOG ve LGS yerleştirmelerini görmek için TIKLAYINIZmeb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28201124_201720182019_teog_ve_lgs_baYarYlarY.docx

    2014-2015, 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019 eğitim ve öğretim yıllarında katılınan yarışmalar ve elde edilen başarılara ulaşmak için aşağıdki bağlantıları TIKLAYINIZ.

              2014-2015 için    meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28201344_serinhisar_iho_oDUL_ALANLARIN_LYSTESY_2014-15.docx

             2015-2016 için     meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28201345_serinhisar_iho_oDUL_ALANLARIN_LYSTESY_2015-16.docx

             2016-2017 için     meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28201345_serinhisar_iho_oDUL_ALANLARIN_LYSTESY_2016-17.docx

             2017-2018 için    meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28201346_serinhisar_iho_oDUL_ALANLARIN_LYSTESY_2017-18.docx

             2018-2019 için meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28201346_serinhisar_iho_oDUL_ALANLARIN_LYSTESY_2018-19.docx

     TEOG ve LGS sınavlarında da başarı gösteren okulumuz sadece ilçe merkezindeki 4 ilkokuldan kayıt almaktadır.Yatağan mahallemizde bulunan İHO kendi bölgesinden öğrenci almaktadır. İlçe merkezindeki ilkokullardan mezun olan öğrencilerimizin ortalama %28'İ okulumuza kayıt yaptırmaktadır. Türkiye ve ilimiz geneli  İHO' larına kayıt oranı yaklaşık %12'dir. %28'lik kayıt oranı okulumuzun başarı konusunda bir probleminin olmadığını göstermektedir.

        Karne haftasında öğretmenlerimizle yapılan toplantıda yarı yıl tatili için sınava girmeyi düşünen öğrencilerimize yönelik konu tekrarı, soru çözümü ve kitap okumaları için haftalık programlar yapılmıştır. Öğrencilerimize özellikle sobalı evlerde kalan, uygun çalışma ortamı bulamayacak öğrencilerimizin okula gelerek çalışabilecekleri duyurusu yapılmıştır. Geçen sene kurduğumuz bilişim teknolojileri sınıfında öğrencilerimizin kulaklıklarını takarak EBA, Morpa Kampüs ve Okulistik platformlarına giriş yaparak görsel olarakta çalışma imkanı verilmiştir. Bu amaçla ortalama 14 öğrencimiz bu imkandan yararlanmaktadır.

DEVAM-DEVAMSIZLIK

     2019-2020 Eğitim Öğretim yılı 1.dönem özürsüz devamsızlık yapan öğrencilerimizin % lik dilimlerine ulaşmak için TIKLAYINIZmeb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28202106_IMG_20200128_165554.jpg

       Okulumuzda devamsızlık verileri incelendiğinde devam-devamsızlık konusunda problem olmadığı tespit edilmiştir. Bunda da geçmişten gelen kurum kültüründe öğrencinin devamına verilen önemin öğrenci ve velilerimizde de karşılık bulması olduğu görülmüştür. Okulda yürüttüğümüz Yılın Cevher Öğrencileri Altın Kalem ödül projemizin de katkı sağladığı görülmüştür.

        Okula geldiği halde okuldan ayrılan öğrenciler ders öğretmeni tarafından okul idaresine bildirilmesiyle birlikte veliye telefonla haber verilmesi öğrenciler tarafından öğrenildiğinden bu tür olumsuz davranışlar senede 2-3 defa görülmektedir. Ayrıca devamsızlık yapan öğrenci velilerimize kısa SMS mesaj sistemiyle bilgilendirme mesajı gönderilmektedir.

       Özürsüz devamsızlık yapan öğrencilerimizin 7-12-17 günlük devamsızlık mektupları velilerimize okulda görüşme yapılarak tebliğ edilmekte ve gerekli bildirimlerde bulunulmaktadır. Öğrencilerimizin % 4,76 sına 1.uyarı dilimi ve %2,38 ne 2.uyarı dilimi uyarı mektupları velilerine tebliğ edilmiştir. Bir öğrencimiz hafızlık çalışmasını bitiremediğinden ve bu sene LGS'ye  hazırlanamayacağını beyan etmiş olup bu nedenle sürekli devamsız öğrencimizdir. Yapılan veli görüşmesinde veli bu sene hafızlık çalışmasını bitirip önümüzdeki sene proje hafızlık İHL'ye gidebilmesi için bu kararı aldıklarını belirtmiştir.

         168 öğrencimizden 39 öğrencimiz (%23,2) okula özürsüz olarak devamsızlık yapmamışlardır. Öğrencilerimizin %65'i okula 0,50-5,00 gün arasında özürsüz devamsızlık yaptıkları tespit edilmiştir. Okul idaresi ve rehberlik servisinin yapmış olduğu görüşmelerde öğrencilerin çoğunlukla sağlık kuruluşuna gittiği, oradan da tedavi olmuştur yazısı alamadıklarından ya da bu belgeyi  idareye teslim etmediklerinden devamsız olarak sisteme işlenmişlerdir. Zamanında alınan önlemlerle; devamsızlık grafiğimiz incelendiğinde devamsızlık problemi yaşamadığımız görülmüştür. 168 öğrencimizden sadece 4 öğrencimizin 10 günü aşan özürsüz devamsızlığı tespit edilmiş veli ve öğrenci görüşmeleri yapılmıştır. İlçe dışı çıkışlarda, hastaneye gitme durumlarında yapmaları gereken işlemler anlatılmıştır.

         Bireysel görüşmeye ihtiyaç duyduğu düşünülen Öğrencilerle Rehberlik Servisi tarafından görüşmeler yapılarak öğrenci sorunları, öğrencilerin beyanları doğrultusunda bireysel psikolojik danışma yapılmıştır. Görüşme esnasında öğrencilerin genellikle dönem başlarında ve dönem sonlarında devamsızlıkları göz önüne almadıkları ortaya çıkmıştır. Bazı öğrencilerin ise devamsızlık ile ilgili haklarını bilmedikleri fark edilmiş ve bu öğrencilere hakları ile ilgili bilgi verilmiştir. Devamsızlık durumunda ders başarılarına olumsuz yönde etki edeceğini fark etmeleri sağlanarak gerekli desteğin okul idaresi, rehberlik servisi, sınıf rehber öğretmeni ve ailenin ortak çalışması ile devamlı olarak verilmesi kararlaştırılmıştır.

    DİSİPLİN

Öncelikle disiplin cezalarıyla ilgili veriler toplanmış ve tablo haline getirilerek değerlendirme yapılmıştır. Yapılan değerlendirmede özellikle 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında daha fazla yaptırım uygulandığı görülmüştür. Bu öğrencilerimiz ve velilerimizle  rehberlik servisi, okul idaresi, sınıf rehberlik öğretmenleri  ve ders öğretmenleri tarafından gerekli görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde bazı velilerimiz problemi kabullenmekte sıkıntı yaşamıştır.İlerki yıllarda okulun düzeninin bozulmaması için öğrenci, veliler bilgilendirilmiş ve ilgili yaptırımlar uygulanmıştır. Rehberlik servisinin bu öğrencilerimizle görüşmeleri devam etmektedir.2019-2020 eğitim ve öğretim yılında bir öğrencimiz sigara kullanımı konusundan kınama cezası almıştır.Öğrencimize gekli rehberlik yapılmış ve veli görüşmesi gerçekleştirilmiştir.

    Önleyici tedbir olarak öğrenci davranışları değerlendirme kurulunun almış olduğu sınıf içi ve okul kuralları sınıf rehberlik öğretmenlerince öğrencilere okunmuş ve bilgilendirildiklerine dair imzaları alınmıştır.Ayrıca veli toplantılarında da bu kurallar anlatılarak velilerimizin bilgilendirilmesi sağlanmıştır.Bu işlemin okulda oluşturulan ve velilerimizce takdir edilen disiplinli okul kavramının  oluşmasında etkili olduğu sonucuna varılmış ve önümüzdeki yıllarda da  çalışmanın devam edilmesine karar verilmiştir. 

  Yıllara göre uygulanan disiplin cezalarını gösteren tabloya ulaşmak içinTIKLAYINIZ. meb_iys_dosyalar/20/14/746100/dosyalar/2020_01/28204306_disiplin.jpg

 

28-01-202028-01-202028-01-202028-01-202028-01-202028-01-202028-01-2020