AKREDİTE KURUM OLMAYA HAK KAZANDIK!

AKREDİTE KURUM OLMAYA HAK KAZANDIK!

2025 yılı Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus Akreditasyonu Okul Eğitimi, Mesleki Eğitim ve Yetişkin Eğitimi alanları kapsamında sunulan konsorsiyum başvurularının değerlendirme süreci tamamlanmıştır. Serinhisar İmam hatip Ortaokulu yapılan başvuru sonucunda Okul Eğitimi Alanında Akredite Kurum Olmaya Hak Kazanmıştır. Okulumuz adına başvuru ve sonraki süreci takip eden STEM Atölyesi Koordinatör Öğretmeni Ümit GÖKÇETİN'e ve akredite olma sürecindeki tüm okul etkinliklerinde emeği olan tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Akredite Kurumlar Listesine Ulaşmak İçin Tıklayınız.

14.02.2025 108

Erasmus Akreditasyonu Nedir?

Erasmus Akreditasyonu, Erasmus+ Okul Eğitimi ve Mesleki Eğitim alanlarında sınır ötesi değişim ve iş birliği yapmak isteyen kurum/kuruluşlar için bir araçtır. Erasmus Akreditasyonunun genel hedefi; Avrupa öğretim ve öğrenim boyutunun güçlendirilmesi amacıyla içerme, çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerinin teşvik edilmesi ile Avrupa mirası ve çeşitlilikteki zenginlik hakkında bilgi edinmek ve Avrupa genelinde profesyonel ağlarının geliştirilmesini desteklemektir.

Akreditasyon belgesi; eğitim kurumlarının proje başvurularını kolaylaştırmaya, yükseköğretim kurumlarının bir araya gelerek iş birliği yapmalarına ve gençlik alanındaki kurum ve kuruluşların Avrupa Dayanışma Programı kapsamında proje başvurusu yapabilmelerine imkân tanır. Erasmus Akreditasyonu almaya hak kazanan Denizli Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından finanse edilen Erasmus+ Programı Ana Eylem 1 fırsatlarına daha basitleştirilmiş erişim elde edecektir. İlgili alanda basitleştirilmiş yıllık finansman çağrılarına, akredite projeler sunacaktır. Bu projeler,Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü uhdesinde bulunan okul ve kurumlarımızın Bursa Uluslararası Stratejik Planı hedef ve stratejilerine katkı sunacak hareketlilik başvuruları yapmalarına fırsat sağlamaktadır.

Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu Genel Hedefler ve Özel Amaçlar

Erasmus+ tarafından finanse edilen Okul Eğitimi hareketlilik faaliyetlerinin genel hedefi, bireylere öğrenme fırsatları sağlamak ve okulların ve okul eğitimindeki diğer kuruluşların uluslararasılaşmasını ve kurumsal gelişimini desteklemektir.

Genel Hedefler

  1. Tüm kademelerde, değişen dünyanın gerektirdiği becerileri sağlayan ve değişimin aktörü olacak öğrenciler yetiştirmek için eğitim alanındaki yenilikçi yaklaşımların kazanım ve uygulamasını artırmak,
  2. Okul başarı oranının arttırılmasının alt boyutunda yer alan yönetici ve öğretmen yeterliliklerinin güçlendirilmesi ile 21. yüzyıl anlayışına uygun etkili okulların artırılması,
  3. İmkânı kısıtlı ve yabancı uyruklu öğrencilerin (YUÖ) toplumla bütünleşmeleri ve akranlarıyla ortaklıklar kurmaları için, yaşam becerilerini ve kültürler arası etkileşim faaliyetleri ile devamsızlık oranının azaltılması,
  4. Okul sistemlerinin klasik kurum yaklaşımından uzaklaşarak yeniliklere açılması ile öğrenme ortamlarının iyileştirilmesi,
  5. Uluslararası iş birliği ile özel eğitimde uygulanan yöntem ve metotları okullarımıza uyarlamak; kaynaştırma öğrencilerini yaşama dahil ederek akademik ve sosyal başarılarını yükseltmek.


    Özel Amaçlar

 

  •  Öğretmenin ve öğrenmenin Avrupa boyutunun şu yollarla güçlendirilmesi:
    -Kapsayıcılık ve çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerini teşvik etmek,
    -Ortak Avrupa mirası ve çeşitliliği hakkında bilgiyi teşvik etmek,
    -Avrupa çapında profesyonel ağların gelişimini desteklemek,
  • Okul eğitiminde öğretme ve öğrenmenin kalitesini şu yollarla artırmak:
    -Öğretmenlerin, okul liderlerinin ve diğer okul personelinin mesleki gelişimini desteklemek,
    -Yeni teknolojilerin ve yenilikçi öğretim yöntemlerinin kullanımını teşvik etmek,
    -Okullarda dil öğrenimini ve dil çeşitliliğini geliştirmek,
    -Öğretim ve okul gelişiminde en iyi uygulamaların paylaşımını ve transferini desteklemek,
  • Avrupa Eğitim Alanının oluşturulmasına aşağıdakiler yoluyla katkıda bulunmak:
    -Okulların sınır ötesi değişim ve iş birliğine girme ve yüksek kaliteli hareketlilik projeleri yürütme kapasitesini artırmak,
    -Okul eğitimindeki herhangi bir öğrenci için öğrenme hareketliliğini gerçekçi bir olasılık haline getirmek,
    -Yurt dışındaki hareketlilik dönemlerinde öğrencilerin ve personelin öğrenme sonuçlarının tanınmasını teşvik etmek.